Friday 29 April 2011

Binatang.


Assalamualaikum geniuses.

( k : anyone)
( x : author )

k : Weh kenapa tajuk ni binatang?

x : Kenapa? Terasa ke?

k : Eh tak la. Cuma cam comel je. Kau patut letak extreme sikit baru nampak WOAH.

x : Agak agak kalau aku letak nama kau, ada orang nak baca tak?


Kenapa binatang? Why not animal ke kan.
Sape kata salah. Aku tak kata :)

Semuanya salah benda tu! Dengan lagak vampire. Kalau kacak macam Ian Somerhalder tak pe la jugak. Boleh je aku derma darah yang tidak ku ketahui jenisnya. Cuma yang aku peduli tidak kau ada HIV. Bukan kau, binatang tu.
Bagi yang tak kenal Ian sila Google. Ni bukan page for entertainment.
Eceh konon. Biar la korang.



Macam ni la.
Sebagaimana forecast yang korang duk letak kat desktop tu lately menunjukkan
peningkatan suhu kan?
Even ada jugak hujan hujan mata air bayi yang macam taknak keluar kan.
Apa aku nak cakap hanyalah, korang tau la kan summer is coming.
Well scientifically the definition of summer is,
hang pi carik kat Pakcik Google
.
Bak kata abang nara. Nampak no kaki gossip kome ni.

Bila summer mengunjung, banyak benda melawat.
Korang penah tak rasa lawatan yang tetiba jadah mana asal, lawat korang?
Aku pernah.
Dengan rasa bengang dan annoyed.

PIJAT.
NYAMUK
LALAT

Pernah dengar nama binatang tu?
Aku faham korang doktor kebanyakkan, meh aku senangkan.


Pijat = Cimex Lectularius
Lalat = Musca Domestica
Nyamuk = Anopheles Quadrimaculatus


Btw, jangan la korang tanya apa benda alah tu kan. Aku pun tak tahu.
Aku tanya Pakcik Google. Kalau aku salah, dia salah, korang pun salah.
So takde sape betul. Baguih.
As you know, those animals have many names. According to group,
disease they bring and whatsoever. Sape kesah. Asal nyamuk = bunuh.

  • As for pijat. Badan aku dah berpuluh kena. Bangun pagi je ada je tinggal kan tugu dorang. Aku pun tak faham kenapa. Bukan hot pun. Cara membunuh aku tak jumpa lagi. Buat sementara ni, aku cuma spray Dettol je. Ada lagi racun aku tak cuba. Tunggu la. Actually aku rasa kena jemur je tilam semua ni. Tapi memang la aku larat nak angkat tilam jerami kan. Baek aku baca Biochemistry. Ubatnya kalau dah kena gigit tu, hari tu ada orang arab tu kata guna Calamyl. Kurang dari 3 LE je. Kalau tak jalan, guna ubat gigi, tak jalan jugak, suruh roommates gigit.
  • And sedara sedari lalat memang aku bunuh je. Kedai beli top-up kat gamaah yang kat gate depan banyak banyak kedai tu kan kalau tak silap ada jual insects electric killer. If I'm not mistaken. Tapi cost idk. Cuma benda tu agak cepat rosak sikit. Antara rechargeable ke guna batteries idk too. Aku bukan kuli. Aku beli pemukul serangga yang atp then converted to adp to give out energy (betul ke? hahaha). Ha benda tu la. Senang sikit. Nak bunuh lalat atas kepala orang pun tak la sakit sangat kan.
  • Nyamuk pulak. Aku perasan la kan, sangat halus and warna pun kelabu cair. Nak cari pun susah. Kalau kulit putih senang la kan. Lagi lagi kat pipi ke dahi ke sure mati la, nyamuk tu. Korang aku tak tau la. InsyaAllah selamat. Aku rasa korang banyak bawak ubat nyamuk semua tu kan. Kalau tak bawak, aku rasa kat kedai runcit atau Alam Market ada jual mosquito electric killer. Aku rasa la. Spray pun ada. Harga, check sendiri :) Ana musharif.

Itu je aku nak cakap. Sebab ada orang kata blog ini boleh post pape. Hahaha. Lepas ni tak tulis dah. Haha.
Okay bye.
Assalamualaikum.






6 comments:

Dr. Hana said...

mereng~

xxyv said...

Ringkas tp padat ya Dr. Hana hahaha

ana said...

terbaekkk le..izyan eh=)

Syaufiq Effendy said...

aini :safa yang tulis.

ana said...

oo i c..heheh,sorry safa..lps ni tulis lagi=)

hassansalleh said...

wei2... haha
binatang tu memang banyak gila lah..
aku ney dah masuk minggu ke-2, x tido atas katil.. banyak giler pijat.. tilam dah jemur. tapi pijat makin seronok plak.
nyamuk jgn cakaplah. banyak nak mampus....... haha