Sunday 29 May 2011

Sekilas renungan

erk.. [xde idea]

tahniah kepada kita sbb telah berjaya menjawab peperiksaan bertulis yg ke-2. setelah mereka2 dgn sgt lamanya berusaha akhirnya telah meluahkan segala kata2 "cinta" diatas kertas jawapan. mereka melakukan aktivitu biasa org melayu sebaik sahaja keluar dr dewan peperiksaan. [jgn buat2 xtau plak >hang boleh jawab ke x?< soklan ni yg aku maksudkan]

lepas je kluar dewan, ada je lesung pipt dia naik ke atas dan ada jugak yg turun kebawah. jd, ucapan yg sesuai, LA TAHZAN [hot selling book], sesungguhnya Allah bersama kita.

disamping itu, sama2 kita tingkatkan ibadah. mungkin kita kata "uish, ape la, time nk exam bru rajin nk wat benda sunnah nih" - tp sekurang2 nya kita buat dan lebih elok dr org yg asyik mengata je.

kadang2 kita ditimpa musibah. baca tak faham, hafal tak ingat, mungkin kita sedang diujiNya ketika itu, ALlah suka menguji hambaNya yg kuat supaya dapat membuat hambaNya lebih dekat kepadaNya. Allah menguji hambaNya setakat kemampuan hambaNya shj, xlebih dr tu. jadi, dengan ini, sama2 kita mintak bertolongan dr Allah.

adakah kita hanya mahu kejayaan dr AR RAHMAN Allah yg diberikan kpd seluruh umat manusia dan makhluk @ kita juga mahukan AR RAHIM Allah yg hanya diberikan kpd hambanya yg beriman.

dan yg plg penting, JAGA HUBUNGAN KITA DGN MAKHLUK ALLAH [dalam maksudnya tu..kna ungkai sehelai2 mcm bukak sayur kobis], Jaga hubungan kita dengan Allah, dan jaga hubungan kita dengan Manusia...


AMARAN : [kepada admin, jgn dok ubah ikut suka ye :p ..]

No comments: